Turkosa naglar med silvermönster

Ok, ok, jag vet. Jag är urusel på att uppdatera! Ska försöka bättra mig, men när jag är lite hängig så blir inte bloggen högsta prioritet. :(
 
Nog med bortförklaringar och dags att visa vad jag har gjort!
Förra veckan passade jag på att utnyttja en rabattkupong som gav mig tre nagellack från Essie till priset av två.
I det här inlägget kommer jag att visa två av dem; det turkosa 'Beach Bum Blu' och det matta topplacket 'Matte about you'.
 
 
 
Först målade jag alla naglarna med ett stärkande baslack. Just nu använder jag ett från Sally Hansen, men jag byter ibland och testar olika sorter så att jag förhoppningsvis hittar en favorit.
Sedan på med två lager av 'Beach Bum Blu' och därefter målade jag dit lite spetsliknande mönster med silvrig akrylfärg, målade en kant runt varje nagel och satte dit två stenar och lite glitter på ringfingernaglarna.
Som avslutning; ett lager med 'Matte about you'.
 
Vad tycks om det matta? Kanske svårt att jämföra när man inte ser något blankt bredvid, men jag tycker det är rätt snyggt med matta naglar som variation till superblanka, som det ofta blir med vanliga topplack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0