I need a refresh-mint...

... Heter detta nagellack från Wet N' Wild.
 
 
Det ska nog föreställa mintgrönt, men det är med åt det blåa/turkosa hållet, tycker jag. På amerikanska bloggar och liknande så beskrivs den som "light teal". Har vi ens ett namn för en färg som är mitt emellan grönt och blått men som inte är lika skarp i färgen som turkosa nyanser ofta är? Hmm. Tål att tänkas på...
 
Hur som helst så gillar jag denna nyans och Wet N' Wild är ett av mina favoritmärken. Tyvärr är penseln rätt värdelös.Visst gillar jag breda penslar och att man inte behöver dra så många drag med dem för att täcka hela nageln, men den här är för tjock, har för styv borst och har alldeles för runda hörn. Någon dag ska jag försöka komma ihåg att ta lite bilder på olika penslar från olika tillverkare, så får ni se vad jag föredrar. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0