Mörkgrått med eldflammor

Detta är den andra designen jag bar under bloggpausen, som jag har bilder på. Sedan var det nog bara enfärgat med sådana lack som jag redan visat upp här, så det blev inga bilder på dem.
 
Hur som helst. Tekniken jag använde när jag gjorde detta är en form av marmorering utan vatten. Först målade jag en nagel med ett tjockt lager av Sally Hansens 'Platinum black' och sedan droppade jag på en droppe av rött, orange och gult och ritade mönstret i lacket med en tandpetare. Därefter tryckte jag ena fingret mot sidorna på nageln för att ta bort överflödigt lack. Sedan fick det torka innan jag lade på ett lager med topplack.
Färgerna som jag använde till eldflammorna var: 'Go crazy red' (China Glaze), '9021Orange' (Wet N' Wild) och 'Wavelength' (L.A. Colors).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0