"Omvänd" fransk manikyr med rosa strass

Med detta menar jag att den största delen av nageln är vit och bara en liten del är rosa. Men eftersom mina naglar är ganska olika långa, så hade det sett lite konstigt ut om jag bara målat längst ut på tipparna.
Därför valde jag att göra såhär istället:
 
 
 
Jag började med att måla alla naglarna med två lager av 'Break the Ice' från Wet N' Wild. Det är ett skirt, vitt lack med en massa skimmer i. Därefter målade jag det rosa och till det använde jag ett lack från Revlon som heter 'Sheer Rose' (som jag hittade billigt på Rusta, av alla ställen). Det blev lite för mörkt, tyckte jag, så jag målade över det en gång med det vita lacket och fick fram ovanstående resultat. För att piffa till det lite extra, satte jag dit några rosa strasstenar på ringfingernaglarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0