Vattenmelering i rosa, svart och silver

Nu har jag varit usel på att uppdatera igen... Men här kommer ett par inlägg om vad jag haft på naglarna den senaste veckan.
 
Först ut är då detta, en vattenmelering/marmorering/water marble eller vad man nu vill kalla det.
 
 
 
Min favoritnagel den här gången blev nog höger långfingernagel. :)
 
Jag började med att måla alla naglarna med ett lager av ett vitt nagellack (Wet N' Wild 'French White'), för att sedan tejpa runt naglarna och plocka fram övriga saker jag behövde, så som en mugg med rumstempererat vatten, hushållspapper, tandpetare/coctailpinnar, tops och nagellacksborttagning. Nagellacken jag använde mig av var OPI 'Pink Flamenco', Wet N' Wild 'Silvivour' och Essie 'Liqorice'.
 
Jag doppade en eller två naglar i taget (tumme + lillfinger, pekfinger + långfinger och sedan ringfingret för sig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0