Rosa orkidéer

Klockan är mitt i natten och jag ligger sömnlös. Eftersom jag lyckades skrapa bort lite av nagellacket från en nagel idag så tyckte jag att jag kunde passa på att måla om dem nu. Så, här är resultatet:


Vänster hand

Vänster hand mot mörk bakgrund och med blixt

Höger hand

Jag blev inte helt nöjd, men så är klockan mycket och det var första gången jag ens försökte måla en orkidé.
Det skimrande ljusrosa nagellacket heter 'Princesses rule!' och är från O.P.I. Blommorna är målade med akrylfärg i nyanser av rosa, lila, rött och vitt samt lite guld i mitten av varje blomma. Jag kanske kommer på att jag vill lägga till någonting till designen imorgon när jag ser på den med andra ögon. Men nu blir det till att krama kudden och drömma om vad jag ska måla nästa gång. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0