Tidigare designer del 2 (Graderingar)

Jag har hittills gjort graderingar i tre olika färger. Alla är gjorda under 2012.

Den första varianten är i blått.



Där använde jag mig av Essie's 'Mademoiselle' och två nyanser av blå ögonskugga. (Som jag inte har något namn på då det är prover jag fick för flera år sedan)
Först har jag målat ett lager av 'Mademoiselle' och sedan blandat ögonskuggorna med genomskinligt lack och på så vis fått tre blå nyanser; en ljusare, en mörkare och så en som är en blandning mellan dessa två. Sedan har jag försökt skapa en övergång från ljust till mörkt och avslutat med ett lager av OPI's 'Servin' up sparkle'. Det är ett silverglitter med en blandning av lite större, hexagonformat glitter och små runda glitterkorn.

Nästa variant får från silver till blågrönt.



Även där har jag börjat med ett lager av Essie's 'Mademoiselle'. Den ljusa silverfärgen är IsaDora's 'Star glaze' och den blågröna nyansen är OPI's 'Yodel me on my cell'. Glitterlacket är samma som ovan.

Här kommer den sista varianten, som är det första jag gjorde på någon annans naglar. Innan hade jag bara lekt med mina egna.


Det ljusrosa 'nude-lacket' är desamma som innan och så även silverfärgen och glittret. Den lila färgen heter 'Grape... Set... Match' och är från OPI. Det skimrar och glittrar ganska mycket och är ett av mina favoritlack. :)
Ringfingernagelns svarta krusiduller är målade med akylfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0