Vattenmelering i vitt, limegrönt och lila

Under eftermiddagen har jag exprimenterat med ett par nya färger genom att göra en vattenmelering.
Tanken med färgerna var att de skulle kännas lite våriga och att mönstret skulle vara lite huller om buller och att ingen nagel skulle vara en annan lik.



Ena handen. (Mot mörk bakgrund)



Andra handen. (Mot ljus bakgrund)

Färgerna jag använde mig av är Wet N' Wild's 'French white', China Glaze's 'Cha cha cha' (Limegrön) och China Glaze's 'Señorita bonita' (Lila).

Jag droppade nagellacken i en kopp med ljummet/rumstempererat vatten och ritade mönstret med en tandpetare innan jag doppade ner naglarna i det. För att undvika att få det mesta på fingrarna så tejpade jag på fingertopparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0