Rosa med mönster

Tidigare i veckan var jag på studiebesök i en nagelsalong och det var väldigt svårt att slita sig därifrån.
Tjejen som jobbade där hade sååå många spännande saker, framför allt i sin "glitterlåda". Jag har nog aldrig sett så mycket fint glitter i olika färger, former, storlekar etc. :D
 
Dagen till ära hade jag målat detta på mina naglar och det blev nageltjejen väldigt imponerad av, särskilt när jag sa att jag målar med båda händerna. ;)
 
 
 
Hon fick även se några av mina tidigare designer och det var roligt att få beröm från en som jobbar med detta. Dock gör hon inte så mycket designer på fri hand, eftersom det är rätt tidskrävande, men man kanske skulle bli praktikant och ta över lackningen och dekoren hos henne ett tag? ;)
 
Det rosa nagellacket är från Revlon och heter 'Temptress'. Först trodde jag att det var ett cremelack, men det är liiite silveraktigt skimmer i det även om det inte syns. Mönstret är målat med min smalaste, pyttelilla pensel och rosa akrylfärg utspädd med mycket vatten. Ju tunnare färg, desto lättare att måla tunna linjer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0