Min första gelénagel!

Idag var det praktikdags igen. Någon verkar ha bestämt sig för att göra det lite extra jobbigt för mig, för det är alltid skitväder och extra halt på vägarna de dagarna jag åker dit. ;)
Tyvärr höll inte shellacen den här gången heller, så den fick vi ta bort. Nu har jag i alla fall konstaterat att shellac inte fungerar på alla mina naglar, för vissa av dem är alldeles för mjuka och när de böjs så släpper lacket i kanterna.
 
När mina naglar var nakna igen så plockade min handledare fram sina geléburkar och visade (på en tipp) hur man gör en permanent fransk manikyr med gelé. Sedan fick jag testa och jag är ganska nöjd med resultatet. Det var ju trots allt första gången jag försökte mig på detta och det var ganska pilligt att få gelén att hamna på rätt plats.

 
Kass mobilbild, men det får ni stå ut med. ;)
Nageln är gjord med Light Elegance's gelé på en lös tipp.
 
Vi får se vad det blir nästa vecka. Kanske blir det mer träning med gelé eller så får jag prova på att jobba med akryl. Hur som helst så ser jag fram emot nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0