Nagelpraktik och mina nuvarande naglar!

Hejsan!
 
Nu har jag blivit inspirerad att fortsätta lite här, då jag nu börjat min praktik/arbetsträning på en nagelsalong!
Det ger ju mig ännu en anledning att ha fina naglar då det kanske är fler personer som kommer att se dem. ;)
Hittills har jag bara hunnit vara där en gång och då planerade vi in vad vi ska göra de kommande gångerna.
Jag kommer börja praktiken med endast 2 timmar i veckan, eftersom jag varit sjukskriven länge och jag fortfarande inte mår bra. På fredag nästa vecka så ska jag få lära mig att göra en manikyr "på riktigt". Hittills har jag ju bara lekt lite hemma och aldrig fått reda på exakt hur det ska gå till.
 
Nu till mina naglar. Just nu har jag väldigt blåa naglar där jag använt mig av drag marble-tekniken, alltså en slags marmorering utan vatten.
Såhär ser de ut:
 
 
Nagellacken jag använde är 'Midnight cami' (svart/blå) och 'Aruba blue' (mörkblå) från Essie, 'No room for the blues' (ljusblå) från OPI och så Wet N' Wild-lacket 'Silvivor' (silver).
Som synes så har jag även en strassten och några glitterkorn på ett par av naglarna. :)
 

Kommentarer
Postat av: Siv

Såååå snyggt! Skulle va kul att ha sådana naglar.

Svar: Och jag tränar gärna på dig någon gång!
Therése

2013-01-18 @ 22:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0