Praktik dag 2 (Manikyr och lackning)

Hallå hallå. Nu är jag hemkommen från dag 2 på nagelsalongen. Dagens lektion bestod av manikyr och lackning. Jag har ju experimenterat en hel del på egen hand, men nu fick jag alltså lära mig hur det går till "på riktigt".
Först visade handledaren på mig och därefter fick jag göra samma sak på henne.
Sedan plockade hon fram ett gäng olika magnestiska och krackerlerande nagellack, som vi lekte med på några lösa tippar. Jag har inga bilder på det, men fint blev det och roligt hade vi!
Det är ganska fascinerande att det går att få mönster på naglarna utan att måla så som jag gör i vanliga fall.
Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att ta med mig kameran så jag kan visa lite hur det ser ut i salongen samt vad vi pysslar med när jag är där.
 
Här kommer i alla fall en bild på hur mina naglar blev efter dagens lackning:
 
 
Nagellacket är av märket LCN och jag tror att färgen heter 'Tropical Tulip'. Det är första gången jag provar ett lack av det märket, så det ska bli intressant att se hur bra det håller. Det var ganska lätt att måla med, men något av de krackelerande lacken (också från LCN) var lite segt i konsistensen och därför lite knepigare att använda och jag råkade kladda lite bredvid. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0