Shellac (Hot Pop Pink)

Hej!
 
Idag har jag varit på praktiken igen och den här gången exprimenterade vi med hybridlacket Shellac. Det är alltså en blandning mellan nagelgelé och nagellack, som härdas i UV-ljus och som sitter betydligt längre än ett vanligt nagellack. Mellan 2-4 veckor, sägs det att det ska hålla.
 
Vi började med att jag fick en manikyr och sedan fick jag mina naglar målade med Shellac-nyansen 'Hot Pop Pink'. Eftersom det tar lite tid när det ska härda mellan varje lager, så hann jag inte göra samma sak på min handledare. Det får bli nästa veckas uppgift, så istället lekte vi lite med Shellac på några tippar och testade att kombinera olika nyanser för att skapa nya. Tyvärr glömde jag ta kort på våra alster, men jag kom i alla fall ihåg att ta med mig kameran, så det var ju ett framsteg! Nästa gång kanske jag kommer ihåg att använda den också. ;)
 
Här kommer en bild på mina vääääldigt rosa naglar:
 
 
Förra veckan testade jag ju ett nagellack av märket LCN för första gången och jag tänkte bara nämna att det satt ganska bra, för att vara på mig. Efter 2-3 dagar så började det slitas lite längst ut på tipparna, men det var inga stora flagor så jag målade på lite annat lack (i en annan färg) på tipparna och så hade jag det ett par dagar till. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0